dimecres, 21 de gener del 2015

Llengua Catalana 2n Acollida

Avui VIQUILLETRA - ROMEO I JULIETA,


Propostes d’activitats:

1. Entrevista a un personatge:

Entrevistar a un personatge de Romeo i Julieta.

Ha d’estar enfocada a conèixer com és el personatge, com es comporta i com actua.

Com fer-ho:

-Redactar el guió, amb preguntes originals i que tinguin a veure amb la història.

-Triar el format:


a. Àudio de l’entrevista dramatitzada.

b. Vídeo de l’entrevista.

c.  Fotografies del personatge amb preguntes i respostes.

Extensió màxima: 5 minuts.

2.. Carta a un personatge:

Redactar una carta a un personatge, comentant la seva manera de ser, les relacions que té amb els altres personatges, i on opineu sobre les seves accions en la història.

Extensió màxima: 800 paraules.

3) La vida oculta d’ell o ella:

Teniu dues opcions:

a. Continuar la història d’un personatge.

b. Explicar la seva vida anterior a la història.

Es pot fer en text, imatges amb text o vídeo.

Extensió màxima: 1500 paraules.

4. A mi em suggereix...:

Crear una presentació visual i auditiva amb cinc imatges i músiques que evoquin un personatge o un tema lligat a la història, o les emocions que us provoca la seva lectura.

Es pot fer amb:

a. Presentació de Google Drive, Youtube, power-point, prezi, Windows movie maker, slide.ly...), amb imatges i àudio.

Extensió màxima: 5 minuts.

b. Escenificació:

c. Redactar el guió i gravar un àudio o vídeo, amb una conversaentre un personatge i altres que apareguin a la història.

Cada alumne haurà d’interpretar un personatge.

Cal fer un esforç per entonar, parlar clarament i modular la veu.

d. Es pot fer en àudio o en vídeo.

Extensió màxima: 5 minuts.

0. El personatge més buscat:

Preparar un glogster sobre un personatge.

5.. L’anunci publicitari:

a. Fer un anunci en vídeo per animar a llegir l’obra a companys de la vostra edat.

Extensió màxima: 2-3 minuts.


6. Podeu també escriure una altra versió o:

a. Escriure un fragment en poesia.

b. Escriure un tros com si passés en una altra època.

c. Crear un còmic col·lectiu.

d. Canviar el final.

e. Escenificar un fragment reinventat i gravar-lo en vídeo.

Extensió màxima: 20 vinyetes per al còmic, i 5 minuts per a l’escenificació.

Lengua Castellana 1º A

    Hoy,
    1. Dictado.
    2. Volvemos a explicar la teoría sobre los pronombres.
    3. Dictamos oraciones para encontrar esta categoría gramatical y decir de qué tipo son. .

      Ciències Socials 2n Acollida

      Avui,
      1. Busquem informació sobre conceptes com Marca Hispànica, Ramon Berenguer....

      Ciències Socials 1r Acollida

      Avui,
      1. Expliquem el paisatge tropical, pàgines 66 i 67. 
      2. Realitzem totes les activitats propostes pel llibre: explicació de les característiques genrals d'aquest tipus de clima, fer un climograma.....